شکلات بخوریم یا نه؟
کلیک بر روی تبلیغات یادتون نره

 برخی از افراد ادعا می کنند این روزها کارخانه های شکلات سازی از لسیتین صنعتی در تهیه شکلات استفاده می كنند و این کار باعث سرطان زا شدن شکلات ها می شود اما این شایعه ها کاملا بی اساس هستند.

به طورکلی، تمام لسیتین ها پیش از ورود به کشور به وسیله اداره بهداشت و نظارت بر مواد غذایی بررسی و آزمایش می شوند تا سلامت آنها تایید شود بنابراین هیچ کدام از کارخانه های معروف و معتبر صنایع شیرینی و شکلات که زیر نظر سازمان  استاندارد یا سازمان های نظارتی و بهداشتی کشور فعالیت می کنند،  از لسیتین صنعتی استفاده نمی کنند.

از آنجا که لسیتین های داخلی معمولا کیفیت بالایی برای استفاده در صنعت شکلات ندارند، این محصول از کشورهای آلمان و هلند که لسیتین مرغوبی دارند، وارد می شود.

البته ممکن است برخی کارخانه هایی که نام و نشان معتبری ندارند یا تحت نظارت سازمان های نظارتی نیستند، لسیتین بی کیفیت یا صنعتی هم برای تهیه شکلات به كار برند، اما این کار به هیچ وجه  عرف نیست و تقلب و تخلف محسوب می شود.

بد نیست بدانید که لسیتین صنعتی برخلاف لسیتین طبیعی بوی زائدی دارد و استفاده از آن در تولید شکلات، باعث ایجاد طعمی نامطلوب در محصول نهایی می شود.

 

منبع : سيمرغ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • تاریخ :یک شنبه 9 / 1 / 1392برچسب:,
  • نویسنده : ♥نشـان سـیــــღز♥♥♥