خلوتکده
کلیک بر روی تبلیغات یادتون نره

 

 

دئدیم آز جور ائله جانا، دئدی عادت بئله دیر

دئدیم اغیار ایله گزمه، دئدی قسمت بئله دیر

دئدیم انصاف دییل شعله‌ی عـــشقینده یانام

دئــدی پروانه‌یه باخ، رمز سعادت بــئله ­دیر

دئدیم آز ناز ائله گولدو، دئدی نازسیز گوزلی

حق یارادماز بــونو بیل، راز طــبیعت بئله دیر

دئدیم آل جانیمی، قوی بیر نفس آسوده یاتیم

دئدی عشق اهلی اگر ایـستسه راحت بئله دیر

مین کره جانیمی قوربان ائله­‌دیم جان دئمه­‌دی

نه بــیلیم بــــلکه ده قــانون محبت بــئله دیر

ییخدی کونلوم ائوینی، ایله‌ مه‌ دی عهده وفا

بـــی‌وفا، نــازلی گوزلـــلرده صداقت بئله دیر

صبریمی الدن آلیب دیر، دا ها قایتارمیه جک

شـــیوه عــشقده چون رســـم امانت بئله دیر

عشق سوداسینا دوشدون داها جان فیکرینی آت

"حامده" عشق خـــریدارینا قیمت بـــئله دیر

 

 

 

 

دستم بوی گل می داد

مرا به جرم چیدن گل محاكمه كردند

اما هیچكس گمان نكرد شاید گلی كاشته ام.... 

 

 

 

 

        منـم زیبــا

که زیبا بنده ام را دوست میدارم

تو بگشا گوش دل پروردگارت با تو میگوید

ترا در بیکران دنیای تنهایان رهایت من نخواهم کرد

رها کن غیر من را آشتی کن با خدای خود

تو غیر از من چه میجویی؟

تو با هر کس به غیر از من چه میگویی؟

تو راه بندگی طی کن عزیز من، خدایی خوب میدانم

تو دعوت کن مرا با خود به اشکی، یا خدایی میهمانم کن

که من چشمان اشک آلوده ات را دوست میدارم

طلب کن خالق خود را، بجو ما را تو خواهی یافت

که عاشق میشوی بر ما و عاشق میشوم بر تو که

وصل عاشق و معشوق هم، آهسته میگویم، خدایی عالمی دارد

تویی زیباتر از خورشید زیبایم، تویی والاترین مهمان دنیایم

که دنیا بی تو چیزی چون تورا کم داشت

وقتی تو را من آفریدم بر خودم احسنت میگفتم

مگر آیا کسی هم با خدایش قهر میگردد؟

 هزاران توبه ات را گرچه بشکستی؛ ببینم من تورا از درگهم راندم؟

که میترساندت از من؟ رها کن آن خدای دور؟!

آن نامهربان معبود. آن مخلوق خود را

این منم پروردگار مهربانت.خالقت. اینک صدایم کن مرا. با قطره ی اشکی

به پیش آور دو دست خالی خود را. با زبان بسته ات کاری ندارم

لیک غوغای دل بشکسته ات را من شنیدم

غریب این زمین خاکی ام. آیا عزیزم حاجتی داری؟

بگو جز من کس دیگر نمیفهمد. به نجوایی صدایم کن. بدان آغوش من باز است

قسم بر عاشقان پاک با ایمان

قسم بر اسبهای خسته در میدان

تو را در بهترین اوقات آوردم

قسم بر عصر روشن، تکیه کن بر من

قسم بر روز، هنگامی که عالم را بگیرد نور

قسم بر اختران روشن اما دور، رهایت من نخواهم کرد

برای درک آغوشم، شروع کن، یک قدم با تو

تمام گامهای مانده اش با من

تو بگشا گوش دل پروردگارت با تو میگوید

ترا در بیکران دنیای تنهایان. رهایت من نخواهم کرد .... 

 

(شعر از زنده یاد سهراب سپهری)

 

 

        من خیس این باریدن چشم هایت می شوم....

                                         بی چتر آسمان چشم های تو راقدم می زنم!

 

 

هر گئجه م اؤلدو كدر، غصه، فلاكت سن سیز

هر نفس چكدیم، هدر گئتدی او ساعت سن سیز!

 

سنین اؤل جلب ائله ین وصلینه آند ایچدیم اینان

هجرینه یاندی، جانیم، یؤخ داها طاقت سن سیز!

 

باشقا بیر یاری نئجه آختاریم، ای نازلی ملك

بیلیرم، سن ده دئدین: یؤخ یارا طاقت سن سیز!

 

سن منیم قلبیمه حاكیم، سنه قول اؤلدو كؤنول،

سن عزیز سن، من اوجوز، بیر هئچم، آفت، سن سیز!

 

نه گوزوم وار آرایام، من سنی، بختیم ده كی، یؤخ

نه بیر قاچماغا وار، منده جسارت سن سیز!

 

سن نظامی دن اگر آرخایین اؤلسان دا، گؤلوم

گئجه- گؤندوز آراییب، اولمادی راحت سن سیز!

 

 

 

عشق                                      بيداد    من

باختن                  يعني                    لحظه                 عشق

جان                          سرزمين             يعني                        يعني

زندگي                                 پاک من عشق                               ليلي و

قمار                                                                                    مجنون

در                                        عشق يعني ...                               شدن

ساختن                                                                                  عشق

دل                                                                                   يعني

كلبه                                                                        وامق و

يعني                                                                   عذرا

عشق                                                           شدن

من                                                عشق

فرداي                                يعني

كودك                        مسجد

يعني             الاقصي

عشق  من 

عشق                                         آميختن                                       افروختن 

يعني                                 به هم          عشق                               سوختن

چشمهاي                      يكجا                       يعني                       كردن

پر ز            و غم                                دردهاي             گريه

خون/ درد                                                    بيشمار  

عشق                                                   من   

يعني                                    الاسرار

كلبه                       مخزن

اسرار     يعني

عشق

 

زندگی باور میخواهد آن هم از جنس امید

که اگر سختی راه به تو یک سیلی زد

یک امید قلبی به تو گوید که

خدا هست هنوز....

 

 

 

 

نامت چه بود؟

آدم

فرزند؟

من را نه مادری نه پدری، بنویس اولین یتیم خلقت

محل تولد؟

بهشت پاك

اینك محل سكونت؟

زمین خاك

آن چیست بر گرده نهادی؟

امانت است

قدت؟

روزی چنان بلند كه همسایه خدا،اینك به قدر سایه بختم به روی خاك

اعضاء خانواده؟

حوای خوب و پاك ، قابیل خشمناك ، هابیل زیر خاك

روز تولدت؟

روز جمعه، به گمانم روز عشق

رنگت؟

اینك فقط سیاه ، ز شرم چنان گناه

چشمت؟

رنگی به رنگ بارش باران ، كه ببارد ز آسمان

وزنت ؟

نه آنچنان سبك كه پرم دئر هوای دوست ... نه آ نچنان وزین كه نشینم بر این خاك

جنست ؟

نیمی مرا ز خاك ، نیمی دگر خدا

شغلت ؟

در كار كشت امیدم

شاكی تو ؟

خدا

نام وكیل ؟

آن هم خدا

جرمت؟

یك سیب از درخت وسوسه

تنها همین ؟

همین!!!!

حكمت؟

تبعید در زمین

همدست در گناه؟

حوای آشنا

ترسیده ای؟

كمی

ز چه؟

كه شوم اسیر خاك

آیا كسی به ملاقاتت آمده؟

بلی

كه؟

گاهی فقط خدا

داری گلایه ای؟

دیگر گلایه نه؟، ولی...

ولی چه ؟

حكمی چنین آن هم یك گناه!!؟

دلتنگ گشته ای ؟

زیاد

برای كه؟

تنها خدا

آورده ای سند؟

بلی

چه ؟

دو قطره اشك

داری تو ضامنی؟

بلی

چه كسی ؟

تنها كسم خدا

در آ خرین دفاع؟

می خوانمش كه چنان اجابت كند دعا

******************

 

خدایا ! دلم باز امشب گرفته

بیا تا کمی با تو صحبت کنم

بیا تا دل کوچکم را

خدایا فقط با تو قسمت کنم

******************

 

چیچکسیز یازا، ایستی سیز یایا، یاغیش سیز گوزه، قارسیز قیشا.... بنزر سئوگی سیز دونیا...!

 


نظرات شما عزیزان:

مینا گونئیلی
ساعت22:53---27 فروردين 1391
نمنیه قاباخ من بو مطلبی بیر یئرده گؤرمیشم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: