سرما در مناطق زلزله زده
کلیک بر روی تبلیغات یادتون نره

  سـرما در منـاطق زلـزله زده اهـر و ورزقـان


زلزله تمام شد ولی زخم های زلزله آذربایجان تمامی ندارد. هرچند پس لرزه ها هم ضعیف تر از آن اند که قربان بگیرند؛ اما قربانیان تازه در مناطق زلزله زده، حاصل بدعهدی و بی مسئولیتی مسئولان است. چراکه حالا سرما از آسیب دیدگان جان می گیرد. فوت کودک ۲ ساله بر اثر سرما در ورزقان و جان باختن آسیب دیده دیگری در اثر آتش سوزی چادرهای ناایمن، نمونه هایی از اخبار تلخی است که این روزها از مناطق زلزله زده آذربایجان می رسد. آمار دقیق آتش سوزی چادرها مشخص نیست اما هلال احمر اعلام کرده در دو هفته گذشته تعدادی از چادر‌ها به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی دچار حریق شدند.

با ادامه روزهای رو به سردی فصل پائیز، سرمای زودرس تمامی مناطق زلزله زده ورزقان و اهر را فرا گرفته و مشکلات فراوانی برای مردم این مناطق بوجود آورده است که در صورت ادامه این روند و بی توجهی مسئولان و مدیران ذیربط تحمل سرما در شرایط آب و هوایی این منطقه غیر ممکن خواهد بود. پیشتر اعلام شده بود که قبل از فرا رسیدن فصل سرما و طی ۴۵ روز، مسکن موقت برای زلزله زدگان ایجاد خواهند کرد اما این قول ها تاکنون عملی نشده است.

از همین رو نماینده ورزقان در مجلس مشکل فعلی مردم را بدقولی مسئولان خوانده و به ایلنا می گوید: مشکل اصلی در مناطق زلزله زده تعلل مسئولان است و در اجرا و مدیریت ضعف وجود دارد چرا که هنوز مردم در چادر زندگی می‌کنند و ما بار‌ها از مسئولان خواستیم که چادر‌ها را جمع کند و شزایط اسکان موقت را فراهم کند. دهقان با اشاره به سرما و شرایط سخت حاکم بر مردم در چادرها اشاره می کند که اقلیم این مناطق به گونه‌ای است که از هم اکنون در کوههای اطراف برف باریده است و سرما مردم را آزار می‌دهد. بارندگی اخیر نیز باعث شد که آب به چادرهای مردم برود و شرایط سخت باید هر چه زود‌تر پایان یابد.

.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • تاریخ :دو شنبه 6 / 8 / 1391برچسب:,
  • نویسنده : ♥نشـان سـیــــღز♥♥♥